duminică, 22 iulie 2007

Nimeni nu mă va face să renunţ...

"...vă rog domnule Prim Ministru ca, în vederea promulgării legii, să îmi transmiteţi documentaţia din care să rezulte sustenabilitatea aplicării legii în perioada 2008 -2010 şi dacă este posibil, şi o evaluare pentru perioada 2011-2013"




De ce nu are presedintele Basescu aceeasi cerere si pentru cheltuielile pe care le angajeaza el insusi prin marirea bugetului pentru achizitia celor doua aeronave prezidentiale?


Ciudat este faptul ca printre cele 11 prioritati pe care ni le-a infatisat presedintele suspendat Basescu, pentru a primi inca o data votul poporului, nu se aflau achizitia de avioane prezidentiale sau cresterea bugetului pentru aparare, in schimb cresterea pensiilor, atit de mult amanata si discutata ocupa un fruntas loc 5.

3 comentarii:

Anonim spunea...

Problema aeronavelor pentru transporturi speciale pasageri e una cit se poate de dubioasa. Doar o superputere mondiala sau o tara care nu are specialisti in domeniu alege pentru aceasta misiune o aeronava proiectata pentru zboruri comerciale. Partea proasta e ca din ratiuni economice, aeronavele comerciale cu raza mare de actiune ( lung curier ) sunt concepute sa transporte peste 200 de pasageri. Utilizarea lor in zboruri speciale implica costuri de operare identice celor ale companiilor aeriene, unde sunt considerate rentabile si cursa nu este anulata, atunci cind sunt cumparate cel putin 100 de bilete. Asadar plimbarea presedintelui sau a premierului cu un Airbus 310 ( existente in flota Tarom ) e un lux inutil platit de la buget. In conditiile in care trusturile de presa din Romania cistiga enorm din publicitate, insotirea delegatiei oficiale de catre "cintaretii" de presa e si el un lux si o hotie platita tot de la buget. Pentru a fi rentabil si necostisitor, un avion dedicat transporturilor speciale demnitari nu trebuie sa depaseasca 10-20 de locuri. Aveti citeva exemple :

http://www.dassaultfalcon.com/aircraft/7x/mission.jsp
http://www.dassaultfalcon.com/aircraft/pre_owned.jsp

http://www.aircraft-charter-world.com/jets/g550.htm
http://www.answers.com/topic/gulfstream-g500-g550
http://www.gulfstream.com/news/releases/2007/070719b.htm

Dotarile standard ale acestora rezumindu-se la echipamente diverse de comunicatii speciale secretizate ( via-satelit sau Stockolm radio-US ), sisteme de detectie a iradierii radar si contramasuri de ultima ora ( IR si radar ). De altfel, ele sunt operate de FAM fie pentru transporturi speciale pasageri, fie in operatiuni speciale pentru protectia, asigurarea de lupta a celorlaltor aeronave militare ( ECM- contramasuri electronice ). Aparatura de navigatie a lor este extrem de precisa si sigura. Consumul specific al motoarelor este printre cele mai economic din lume, iar nivelul noxelor emise foarte mic. In ceea ce priveste pretul, trebuie sa stiti ca avionul de alarmare indepartata ( AWACS ) E-3A Sentry intesat de senzori, un adevarat punct de comanda zburator, costa in aproximativ 112 milioane USD. Eurofighter Typhoon DA1 /9829 ajunge la maximum 55 milioane USD si dispune de comunicatii secretizate si mijloace de contracarare radioelectronica. Un specialist va spune ca pretul per bucata in configuratia dorita de Romavia nu are cum sa depaseasca 70 - 80 milioane USD, restul pina la 150-160 milioane USD, fiind spaga sau comision. Asta daca ne gindim la pensionari sau oamenii mai saraci care suporta cu greu valul de caldura sau nu-l suporta de loc...

SCE spunea...

va multumim pentru informatii, pe care, trebuie sa recunosc, ca cel putin eu nu le stiam. e foarte interesant cum se incearca ascunderea unor "spagi", in spatele unor subiecte cu care lumea nu prea este familiarizata.

Anonim spunea...

Ma flatati. Credeam ca sunteti mai pragmatic. Apropo, era amintit la "fapte pozitive" si dl. senator Cristian Diaconescu care si-a facut blog. Pina sa ma dezmeticesc ce si cum cu blogul sau, am remarcat faptul ca dinsul e presedintele comisiei pentru aparare din Senat. Oare n-ar fi mai simplu sa verifice el problema constituind o comisie de ancheta sau sa audieze la comisie pe responsabilii de la Romavia, MApN si Presedintie ? Parerea mea !